Sönderåkt bössa, snö, D/V Cup, "syskon" och körlektion.

Så har min vekca sett ut i korthet och här kommer den i långhet: Vi tar det iordning.

SM gick som sagt på skit, men det har jag glömt nu. I alla fall så fick jag hjälp av Gabriels pappa Henry med vallningen och skidorna gick som skjutna ur en kanon! Inga-Maj sa till min mamma att hon tyckte att jag och Gabriel är som syskon, hänger ihop jämt. Jag tyckte det var så sött sagt av henne  :)

Det snöade lite här, var det i onsdags. Hoppades på tre decimeter men fick tre centimeter. Bättre än ingenting.

Så kom torsdagen och träning. Filip var tränare och Karin var sjuk. Skulle åka ett varv på 500 metern (inga backar para fruktansvärt platt) som uppvärming. Drar mig i andra kurvan, slår mig lite trots att farten var i princip obefintlig. Låg kvar i fem sekunder innan jag reste mig och drog iväg mot skjutvallen. När jag är framme där kommer Johnny Danielsson som såg att jag ramlade med en del av bössan; Du tappade den här. Jaha. Bakkappan hade bara ramlat av sådär. Jaha. kul. Kindstödet la av och satte sig fel. Bara att försöka skruva fast, men det gick inte så bra, men det satt fast i alla fall. Filip bah; ja man gör ju de värsta krascherna på platten, sa han med glimten i ögat. Jag kunde ju inte annat än hålla med.

Så på fredagen blev det körlektion på Mattias Trafikskola i Ludvika. Johnny var dagens lärare och han tyckte jag skulle ge  en applåd till mina handledare, mor och far, för jag var så duktig att köra. bara därför bokade jag på tre lektioner till med han! :)

Och tillsist Dala Värmlandscup i Lima på nya, fruktansvärda banor, går inte ens att beskriva. Kom trea, trots 4 bom. Så jag får väl vara fruktansvärt nöjd med åkningen!


Hade bra. Nu ska jag skriva om astma på Laptopen!:) VI ses i vimlet puss Anna 


Kommentarer
Postat av: Karin

Hihi Inga-Maj är söt hon.
Men Anna vad gör du när jag inte är med och håller ordning på dig!! :)Tur att det inte blev värre iaf typ avbruten kolv, krokig pipa osv... haha
Syns på tisdag! Kram

2008-01-27 @ 19:44:34
URL: http://web.telia.com/~u04802154/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0