I baconstekets land

Håller på med dagens middag som blir baconsås alá Arvidsjaur med ris. Fruktasvärd tid tar det i alla fall, men nu är jag inne på sista omgången och risvattnet kokar väl snart upp.

Återigen har man vart och tävlat. Denna gång var det i Edsåsdalen, som bara ligger halvvägs till Arvidsjaur strax söder om Åre.
Tävlingen på lördagen gick inget bra alls. Tung i kroppen och uselt skytte med 10 bom av 20. Helt sanslöst. tur att söndagen gick bättre, då fick man poäng i SverigeCupen, bra det. Då hade jag tre bom av tio, så med det skyttet får jag väl vara nöjd. Med tanke på blåsten som faktiskt var. Men som Lars brukar säga; man kan sätta dem ändå. :)

Skolan började i tisdags. Hälsotema på Högbergsskolan då Smedenskolan byter lokaler. Faktiskt intressant och mycket kul.
Skulle ha gjort en uppgift hemma idag, men den har jag inte gjort. Än.

Järnaspelen på lördag och jag ska deltaga! :) Det blir första "riktiga" skidtävlingen på, ja, 4 år skulle jag väl tro. Wish me luck :D

Hade bra och vi ses i vimlet. Puss Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0