Skidskytte läger i tunneln, Torsby

Tre starka man från Dala-Järna IK blev till två starka man. Niclas drog på sig en förkylning och fick åka hem till sin mamma och pappa. Så det blev jag och Gabriel i Niclas etta-med-kök. Lite trångt men det klarade vi av. Allt är relativt....

Jo, det började med att min bil krånglade lite i Ludvika i fredags. Men jag kom hem och dte gick bra. Sen fick jag packa ihop alla grejer och jag tror att det blev på ny rekord tid, Gabriel skulle ju komma till halv fyra så jag hade bara två timmar på mig. For runt överallt, men jag lyckades att få med mig allt utom tandborsten.
Och till huset hittade han, jag är så bra på vägbeskrivningar. Överfölls av en massa hundar när han klev innanför dörren. Och mycket grejer blev det i den lilla Fiestan. Det var nästan så de små stackars hjulen vek sig under bilen.
Men fram till Torsby kom vi och tur var väl det. Sen blev det Toria och mat. Gabriel vallade och handlade (men innan han kom iväg somnade han TVÅ gånger på soffan) medans jag låg på soffan och myste med skolarbete. När han kom tillbaka blev det The fast and the furios och GODIS. Somnade vid, ja 00:00 kanske...

Upp vid halv nio på lördagen och frukost. Halv tio bar det av mot den vackra tunneln. Två timmar och 25 varv senare var vi klara för den gången. Dusch och sen iväg till Valbergsängen för lunch. 95 spänn för dagens med glassbuffé. Men gött var det. Sen tillbaka till lägenheten och bara ligga på sängen och ha det skönt. Fyra skulle vi träna igen och vi var då hurtiga och åkte rullskidor till stadion. Med världens största väska och bössa gick det ofantligt tungt. Träningen gick sådär, tungt som attan. Teknik med Anita gick super så nu åker jag skitfort! haha. Skyttet gick hur bra som helst.
Pizza till middag och ännu mera godis. Gabriel drog till nån kompis han inte sett på länge och lämnade mig i lägenhetn alldeles själv. Men det gick så bra så, för han frågade många gånger om det var okej att han skulle gå och om jag tyckte det och så vidare. Klart det gick bra när man är så snäll! Ja, och naturligtvis tog han inte med nyckeln så han blev utelåst. Ringde väl några gånger innan jag slutligen hörde knackningar på balkongdörren. Sen blev det nån film, GODIS.
Ja, och just det. BÅDA två somnade ifrån TVn med jättehögt ljud. Vaknade vid två-tiden av att Gabriel gick upp och skulle slå av den... Så kan det gå när man är trött.

Söndagen blev det ett missförstånd med tiden och vi blev en timme sena till träningen. 12 varv i tunneln på en timme och så var vi klara. Därefter mat i tunnel-restaurangen. Där orkade vi inte ifrån förens mamma kom, hon skulle hämta mig för Gabriel skulle vara kvar i några dagar till. Till OKQ8 för lite tankning. Gabriel blev rastlös och provade varje parkering vid macken och varvade bilen lite väl när han stod brevid mamma när hon tankade. Sen skulle han flytta på sig och gjorde en tvärnit så mitt huvud höll på att ramla av. Skitkul.
Hon fattade inte hur det kunde vara så mycket grejer i lägenheten och bara två personer. Tänk om Niclas också skulle ha varit där...

Mycket skratt och mycket roligt har det blivit. TACK för en bra träningshelg!

Vi ses i vimlet püss Anna

Kommentarer
Postat av: Karin

Ojojoj jag kan tänka mig hur ni hade det. Du o Gabbe ojoj. Men låter som ni hade det kul iaf!



O du se till att hitta den där kabeln, jag vill se...



Vi syns på torsdag! För du ska väl till snöån då?kram

2008-09-23 @ 12:14:28
URL: http://karinmalmberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0